Składanie skarg i odwołań_oraz_udostępnianie_informacji_na_żądanie
GEM CERT udostępnia na żądanie strony zainteresowanej następujące informacje:
1. Informacja o statusie wydanych certyfikatów zgodnie z wymaganiami akredytacyjnymi.
2. Informacja o certyfikowanym podmiocie- nazwa, norma, zakres, kraj i miasto lokalizacji certyfikowanego klienta.
3. Zakres geograficzny działania jednostki certyfikującej.
Żądanie strony zainteresowanej powinno być przedstawione jednostce certyfikacyjnej w formie pisemnej np. mailowej na adres:
[email protected] lub na adres jednostki.
27.04.2022
Informacja dla stron zainteresowanych w sprawie składania skarg i odwołań na usługi certyfikacyjne
GEM CERT
Odwołanie – odwołanie wnoszone przez klienta GEM w odniesieniu do decyzji wydanej w procesie certyfikacji systemu zarządzania, prowadzących do zawieszenia, wycofania lub nie przyznania certyfikatu..
Skarga - to otrzymane przez GEM CERT zgłoszenie od klienta certyfikowanego przez GEM CERT, organizacji korzystających z usług firm certyfikowanych przez GEM CERT, dotyczące tych usług lub domniemanych niewłaściwych działań firm certyfikowanych przez GEM CERT. Zgłoszenie to może być złożone w różnej formie udokumentowanej, np. drogą pocztową, elektroniczną lub jako opinia zwrotna wyrażona w ankiecie, która bada stopień zadowolenia klienta.
Zespół Odwoławczy – zespół złożony z członków Komitetu Bezstronności do rozpatrzenia odwołania na sposób rozpatrzenia skargi
Schemat postępowania
-
Zgłoszenie skargi przez Klienta GEM CERT, klienta organizacji certyfikowanej przez GEM CERT lub innych stron zainteresowanych – na adres [email protected], lub pocztą tradycyjną na adres Al. Jerozolimskie 280, Reguy, 05-820 Piastów
-
Rejestracja skargi przez Biuro GEM CERT
-
Potwierdzenie zgłaszającemu otrzymanie skargi najdalej w ciągu 2 tygodni oraz poinformowanie go o sposobie rozpatrzenia skargi w terminie max 30 dni kalendarzowych
-
Rozpatrzenie skargi przez osobę niezaangażowaną w problem
-
Przedstawienie składającemu skargę wyników rozpatrzenia i podjętej decyzji w sprawie, ewentualnie poinformowanie o dalszych niezbędnych działaniach
-
Przekazanie składającemu skargę podjętą decyzję o uznaniu bądź nie zasadności skargi.
Jeżeli składający skargę nie będzie zgadzał się z podjętą decyzją, ma prawo złożyć od niej odwołanie do Dyrektora GEM CERT w ciągu 14 dni od powiadomienia o decyzji.
-
Prawo do odwołania ma każdy klient na każdym etapie certyfikacji systemu zarządzania.
-
Odwołania są także rejestrowane przez Biuro
-
Potwierdzenie otrzymania odwołania jest wysyłane do składającego
-
W ciągu 14 dni Dyrektor GEM CERT lub wyznaczona przez niego niezależna osoba rozpatruje ponownie sprawę.
-
Decyzja nowa lub podtrzymując poprzednia jest przekazywana składającemu w ciągu 14 dni w wyjaśnieniem podstawy podjęcia danej decyzji.
-
W przypadku, gdy skarga lub odwołanie od decyzji dotyczy Dyrektora GEM CERT, sprawy są przekazywane do rozpatrzenia do Komitetu Bezstronności.
-
Komitet Bezstronności w ciągu 21 dni przedstawia swoją decyzję, która jest przekazywana składającemu. Jest to decyzja ostateczna.
20.12.2021