BRC to międzynarodowy standard (Global Standard) opracowany przez Brytyjskie Konsorcjum Detalistów (British Retail Consortium) wymagany przez coraz większą grupę hiper- i supermarketów na terenie całej Europy. BRC Global Standard stworzono, aby zapewnić jak najwyższą jakość dostarczanych produktów. Główne korzyści z wprowadzenia BRC to:
Standard BRCGS jest istotnym certyfikatem dla firm eksportujących swoje produkty, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i Europie. Stosują go przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem, pakowaniem oraz dystrybucją żywności, a także firmy zajmujące się transportem bądź magazynowaniem produktów spożywczych. Firmy wdrażające BRCGS muszą spełniać rygorystyczne wymagania dotyczące higieny, kontroli jakości oraz identyfikowalności surowców, jak również gotowych produktów. Kiedy jest wymagany? Gdy w grę wchodzi zapewnienie najwyższej jakości produktów wraz z uniknięciem zagrożeń związanych z zanieczyszczeniami czy niezgodnościami. Dzięki wdrożeniu standardu BRCGS przedsiębiorstwa skuteczniej zarządzają ryzykiem oraz unikają kosztownych wycofań produktów z rynku. Wdrożenie standardu BRCGS sprzyja przewadze konkurencyjnej w stosunku do innych firm – warto wykorzystać go do swoich zasobów!
BRCGS Food Safety Standard pomaga w minimalizacji ryzyka związanego z bezpieczeństwem żywności oraz spełnieniu wymagań prawnych i klientów. Posiadanie certyfikatu BRC zwiększa zaufanie konsumentów oraz partnerów biznesowych, dzięki czemu przedsiębiorstwa zyskują szansę na nawiązanie nowych kontraktów, a także na ekspansję na rynki międzynarodowe. Standard BRCGS będzie szczególnie istotny dla firm, które chcą zapewnić najwyższą jakość swoich produktów i uniknąć zagrożeń związanych z zanieczyszczeniami czy niezgodnościami. Dzięki wdrożeniu tego standardu przedsiębiorstwa skuteczniej zarządzają ryzykiem oraz unikają kosztownych wycofań produktów z rynku.
Przy certyfikacji BRC wymagane jest sprawdzenie w przedsiębiorstwie następujących punktów:
Standard BRC nie tylko wiąże wszystkie wyżej wymienione systemy w jeden, ale również dokładnie określa wymagania potrzebne do zagwarantowania odpowiedniego bezpieczeństwa i jakości dostarczanej żywności. W Polsce wdrożenia wymagań BRC oczekują następujące sieci zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji: Auchan Polska Ahold Polska, Carrefour Polska, Geant Polska, Jeronimo Martins Dystrybucja, Metro Group, Nomi, OBI Centrala Systemowa, Selgros Polska, Schiever Polska.
Certyfikat BRCGS wydawany jest przez akredytowaną jednostkę QMS-CERT po wcześniejszym przeprowadzeniu audytu i zatwierdzeniu raportu. Termin ważności certyfikatu BRC uzależniony jest od jego wyników, może wynosić 6 lub 12 miesięcy. Z kolei termin przeprowadzenia uzgadniają Państwo z naszym polskim auditorem. Ilość dni audytu jest zależna od wielkości zakładu producenta, tj. powierzchni produkcyjnej, magazynowej, liczby osób zatrudnionych oraz oczywiście od różnorodności produkcji, która wyrażana jest liczbą linii produkcyjnych i pakujących.
Polscy auditorzy BRCGS uprawnieni do prowadzenia audytów to ci, którzy zdali odpowiednie egzaminy BRCGS. Muszą mieć także doświadczenie w danym segmencie branży spożywczej. Dzięki temu, że dysponujemy takimi audytorami, jesteśmy w stanie zaoferować Państwu profesjonalne usługi z zakresu BRCGS.
W celu otrzymania bardziej szczegółowych informacji na temat standardu i certyfikatu BRC zapraszamy do kontaktu z naszym biurem.
Przydatne linki: