GEM CERT udostępnia na żądanie strony zainteresowanej następujące informacje:
- Informacja o statusie wydanych certyfikatów zgodnie z wymaganiami akredytacyjnymi.
- Informacja o certyfikowanym podmiocie- nazwa, norma, zakres, kraj i miasto lokalizacji certyfikowanego klienta.
- Zakres geograficzny działania jednostki certyfikującej.
Wszystkie te informacje są dostępne na stronie https://www.iafcertsearch.org
Informacja dla stron zainteresowanych w sprawie składania skarg na organizacje certyfikowane przez GEM CERT
Zgłoszenie skargi przez Klienta GEM CERT, klienta organizacji certyfikowanej przez GEM CERT lub innych stron zainteresowanych w zakresie dotyczącym usług certyfikacyjnych systemów zarządzania – na adres [email protected], lub pocztą tradycyjną na adres Al. Jerozolimskie 280, Reguły, 05-820 Piastów
Skargi mogą dotyczyć działalności certyfikacyjnej GEM CERT oraz organizacji certyfikowanej przez GEM CERT.
W przypadku skarg dotyczących organizacji certyfikowanych przez GEM CERT, skarga powinna być złożona najpierw do właściwej organizacji.
Skargi złożone do GEM CERT na certyfikowane organizacje są rozpatrywane w ciągu 30 dni i tylko wówczas, gdy dotyczą działalności objętej certyfikacją. Podmiot składający skargę jest informowany o wyniku weryfikacji zgłoszonego problemu, organizacja będą przedmiotem skargi jest informowana o takim zdarzeniu. Organizacje certyfikowane/ będące w trakcie procesu certyfikacji, mają prawo do złożenia odwołania od decyzji certyfikacyjnej na każdym etapie certyfikacji zgodnie z zawartą umową na certyfikację.
Każda strona zainteresowana ma prawo złożyć skargę na działalność GEM CERT jako jednostki certyfikującej do PCA.
Skargi rozpatrywane są zgodnie z wewnętrzną procedurą GEM CERT.