Składanie skarg i odwołań oraz udostępnianie informacji na żądanie

GEM CERT udostępnia na żądanie strony zainteresowanej następujące informacje:

  1. Informacja o statusie wydanych certyfikatów zgodnie z wymaganiami akredytacyjnymi.
  2. Informacja o certyfikowanym podmiocie-  nazwa, norma, zakres, kraj i miasto lokalizacji certyfikowanego klienta.
  3. Zakres geograficzny działania jednostki certyfikującej.

Wszystkie te informacje są dostępne na stronie https://www.iafcertsearch.org

Informacja dla stron zainteresowanych w sprawie składania skarg na organizacje certyfikowane przez GEM CERT  

Zgłoszenie skargi przez Klienta GEM CERT, klienta organizacji certyfikowanej przez GEM CERT lub innych stron zainteresowanych w zakresie dotyczącym usług certyfikacyjnych systemów zarządzania  – na adres  [email protected], lub pocztą tradycyjną na adres Al. Jerozolimskie 280, Reguły, 05-820 Piastów

Skargi mogą dotyczyć działalności certyfikacyjnej GEM CERT  oraz organizacji certyfikowanej przez GEM CERT. 

W przypadku skarg dotyczących organizacji certyfikowanych przez GEM CERT, skarga powinna być złożona najpierw do właściwej organizacji. 

 Skargi złożone do GEM CERT na certyfikowane organizacje są  rozpatrywane w ciągu 30 dni i tylko wówczas, gdy  dotyczą działalności objętej certyfikacją.   Podmiot składający skargę jest informowany o wyniku weryfikacji zgłoszonego problemu, organizacja będą przedmiotem skargi jest informowana o takim zdarzeniu.  Organizacje certyfikowane/ będące w trakcie procesu certyfikacji, mają prawo do złożenia odwołania od decyzji certyfikacyjnej na każdym etapie certyfikacji zgodnie z zawartą umową na certyfikację.

Każda strona zainteresowana ma prawo złożyć skargę na działalność GEM CERT jako jednostki certyfikującej do PCA.

Skargi rozpatrywane są zgodnie z wewnętrzną procedurą GEM CERT.